شاكوش وشذا على صفيح ساخن ومي عمر تفتح النار على غادة عبد الرازق

شهدت الساحة الفنية خلال الساعات الماضية القليلة عدد من الأخبار التي احتلت مواقع التواصل الاجتماعي ومنصات السوشال ميديا، من أهما الخلاف الذي حدث بين المطرب حسن شاكوش والمطربة شذا بعدما وجهت له انتقادات مؤخراً، وقالت إنه لا يجيد الحديث، وقال شاكوش أثناء استضافته في إحدى البرامج : «هي بتغني؟.. هي دي مغنية؟.. بتغني إيه؟؟؟ معرفهاش والله العظيم.

وأضاف ربنا يتولاها، أنا مش مستفز زي ما هي بتقول، أنا بتكلم بطبيعتي ومبحضرش، لكن أنا مبغلطش، ومش بحب أكون FAKE.

وردت عليه المطربة شذا عبر صفحتها الشخصية على موقع الفيسبوك حيث كتبت منشورًا نصه: “طب أنت مستفز يا شكشك بدل كلمة مستفز بتعصبك ودكتورة بسمة وهبة علشان هي ست شيك، قالتلك شذى فنانة زميلة عشان تجبر بخاطرك بس الحقيقة أنت لا فنان ولا زميل”.

وتابعت: “قالتلك شذى فنانة زميلة علشان تجبر بخاطرك بس الحقيقة أنت لا فنان ولا زميل بالنسبالي خالص، أنت مؤدي، وبالنسبالي صوتك مزعج إنما فنان زميل دي أنا اعترض عليها بشده ودي الحقيقة بس علشان دكتورة بسمة مؤدبة وأنت ضيفها مقلتلكش الحقيقة”.

وواصلت: “أصلًا مينفعش تسأل مين دي مش علشان لازم تكون عارفني بيني وبينك اريح لو متعرفنيش، وتعمل الشويتين بتوع ااااااه عارف اسمها ومش عارف أغانيها ومال شكلها اتغير كده ليه وجو 3 ورقات ده”.

وقالت: “لأن الرد موجود ما أنا لو محدش فاكرني ولا عرفني مش هيجيبوا كلامي وأصلا أسماء الأغاني اللي أنت قولتها دي تتكتب على تكاتك متعملش فيها بيتهوفن والنبي ومش معنى أن في هيصه الفتره دي على اللون ده أن أنت واللي زيك صناع المزيكا في مصر أبداً والله انتوا فاضحنا في العالم كله بردائه المزيكا اللي بتقدموها”.

واختتمت كلامها قائلة: “وعموما وعمليا ردك ملهوش دعوه خالص بالسؤال ولا فهمت منك حاجة ومش عيب أنك تحضر قبل الحلقة عفوي وعلى طبيعتك دي لما تكون قاعد على مصطبه أو واثق في ردودك الذكية المنطقيه اللي هي مش موجوده أصلا ف إبقى حضر بعد إذنك علشان بدوخ المذيعين معاك…ملحوظه الجاكت اللي كنت لابسه حريمي يا فنان”.

خلافات شاكوش وشذا على صفيح ساخن ومي عمر تفتح النار على غادة عبد الرازق

صورة للبوست على فيسبوك من صفحة شذا

 

كما دافع مغني المهرجانات حسن شاكوش، عن زوجته بعدما سجدت لله شكرا في حفل زفافهما، موضحًا: “لم تسجد لي، لكن لله، من يريد السجود لله في أي مكان فليسجد، لم أتوقع من ريم أن تفعل ذلك، لم أكن موجودا في القاعة، لم أكن قد وصلت بعد، وفي دخولي وجدتها تسجد على الأرض”.

وقال “شاكوش”، في تصريحات تلفزيونية: “ما حدش عارف اللي بينها وبين ربنا وكانت بتدعي بتقول ايه، ممكن تكون بتسجد إن ربنا عوضها بحد هي شايفاه إن ده الإنسان اللي كانت عاوزاه وبتتمناه من ربنا”.

وأضاف: “زوجتي سجدت في الغرفة وصلت، زوجتي لا تترك فرضًا، أقسم بالله العظيم، أني لا أعرف أي شيء عن هذه السجدة ولم أتفق معها على أي شيء، من التقطوا الصور والفيديوهات اعتقدوا أنها تعرضت لطارئ صحي، شاهدتها عندما كانت تقوم من السجدة، شعرت بإحساس رائع للغاية، ما فعلته لم يكن عيباً، وما بين الرجل ومراته مفيش حاجة اسمها كرامة”.

مي عمر تفتح النار

أكدت الفنانة مي عمر، أنه من المستحيل أن تتعاون مع الفنانة غادة عبدالرازق، في بطولة مشتركة، بسبب خلافها القديم مع زوجها المخرج محمد سامي.

وقالت “عمر”، في تصريحات تلفزيونية: “مستحيل أمثل بطولة مشتركة مع غادة عبد الرازق وخلافنا موضوع قديم ولكن لازم يكون في كيميا بيني وبين الممثل عشان نعرف نعمل شغل حلو”، مُضيفة أنها لا تعتقد إمكانية تقديمها عمل جيد مع النجمة غادة عبد الرازق.

وتابعت مي عمر: “ما أعتقدش نعرف نعمل شغل حلو مع بعض لأن كان فيه خلاف قديم ومش معنى أنه عدى أننا نشتغل مع بعض”.

واختتمت حديثها، قائلة: “أنا ما كنتش موجودة في الموضوع أصلًا، ولكن الموقف مع زوجي، وهي نجمة وممثلة شاطرة جدًا، ولكن زعلت عشان زوجي وفي حاجات صعب تخطيها”.

أحزان لقاء الخميسي

أعربت الفنانة لقاء الخميسي عن حزنها الشديد بسبب حالة الفنانة شيرين الطحان الصحية، وطالبت من الجمهور الدعاء لها بالشفاء.

ونشرت الفنانة لقاء الخميسي صورة لـ الفنانة شيرين الطحان، وتطلب من الجمهور الدعاء لها، وكتبت خلال حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: شيرين الطحان اتقابلنا من سنين طويلة، وكانت دايمًا متألقة ولبقة ومهذبة وذوق وموهوبة وبتحلم.. فتاة مصرية أصيلة وراقية، مافتكرش أي مرة شفت شيرين فيها إلا وهي دايمًا لبقة ولطيفة وعندها أحلام كتير.

وتابعت: شيرين في حالة صعبة جدًا ومحتاجة صلاة، ودعوة كبيرة من كل الناس وهي تستاهل كل الخير، شيرين في العناية المركزة، وربنا حطها في امتحان صعب جدًا، ومحتاج إنسانة قوية علشان تعديه على خير.

واختتمت لقاء الخميسي: يارب في هذه الأيام المباركة تعافي شيرين وتكتبها لها الصحة والسلامة يارب يا حنان يا منان.

خلافات شاكوش وشذا على صفيح ساخن ومي عمر تفتح النار على غادة عبد الرازق

 

رمضان يطلب رأي جمهوره في ”جعفر“

فيما يخص دراما موسم رمضان روج الفنان محمد رمضان، لمسلسله «جعفر العمدة»، الذي يشارك ضمن السباق الدرامي الرمضاني الحالي.

ونشر “رمضان، عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستغرام”، مقطع فيديو من ضربه لكارم فتح الله، ضمن أحداث مسلسل جعفر العمدة، وعليها أغنية، سامح الحكي، لمطرب الراب حسين، وعلق عليه: “سجل تقيمك لعلقة جعفر العمدة لكارم”.

ويضم مسلسل جعفر العمدة مجموعة كبيرة من أبرز الفنانين ومنهم، محمد رمضان، إيمان العاصي، زينة، هالة صدقي، مي كساب، منة فضالي، أحمد داش، منذر رياحنة، عصام السقا، فريدة سيف النصر، مجدي بدر، أحمد فهيم، دعاء حكم، أحمد داش، بيومي فؤاد، فريدة سيف النصر، جوري بكر، لما كتكت، طارق النهري، أحمد عبد الله، تأليف وإخراج محمد سامي، وشارك في السيناريو والحوار مهاب طارق.