“شيرين” تخرج عن صمتها خلال مكالمة هاتفية مع “نضال الأحمدية”

بعد الجدل الذي أحدثته “نضال الأحمدية” بخبر طلاق “شيرين” منذ أيام، عادت الإعلامية اللبنانية لتفجر مفاجأة كبيرة.. فقد كان ردها لكل من انتقدها واتهمها بالكذب قوي جدا.

نشرت “نضال الأحمدية ” تسجيل صوتي للفنانة المصرية أثناء مكالمة هاتفية بينهما، والذي تحدثت فيه هذه الأخيرة عن طلاقها وعن وضعها الحالي وحالتها النفسية.

بعد أن تأكد الخبر من المعنية بالأمر مباشرة، كل محبي المطربة العربية شاركو في تفعيل هاشتاغ “شيرين” لدعمها… في بعض الأحيان لمعاتبتها وفي أحيان أخرى للترحيب بها من جديد.

صفحة “عشاق شيرين” كتبوا على تويتر: ” احلى رجوع و احلى حس ولكم باك يا روح جمهورك يا شيرين هذا العشم انك ترجعي قوية مثل ما تعودنا عليكي وشكر خاص للاعلامية نضال الاحمدية على وقوفها مع شيرين”

كذلك المغرّدة ” نسرين علاء” قالت: “شيرين كلنا بنحبك وفى ضهرك ياصوت مصر كل الدعم ليكي علشان أنتي شبهنا وطيبه/ عايزين صوتك يكسر الدنيا تاني/ بنحبك، أوعى تندمي على نضافتك”

ومن جهتها “نيرمين الشافعي” قالت : ” هو انا طلعت من الحوار كله ب conclusion مهمة جدا ان جمهورك مش عايزك تفكري في موضوع الجواز ده تاني اطلاااقا مطلقا يا شيرين من الاخر كده احنا بنغير علييكي مووت و مستعدين نعمل اي حاجة عشان نفرحك و تفضلي تغني و نشوفك بخير و مبسوطة و بس و اي حد هيفكر يقرب منك هنقوله سوري”.

أما صفحة “بيبول” فقد كتبت: ” سمعت لقاء #شيرين مع نضال الاحمدية ..بصراحة شيرين نفسيتها تعبانة كثير ، و أنا بفضل قبل ما ترجع للظهور ، تضلها عم تشوف طبيبها النفسي لحد ما ترجع شيرين اللي منعرفها ، كثير اثرت فيي لما قالتلها نضال انا رايحة انام و شيرين ردت لا ما تقوليلي رايحة نام اكذبي عليا عشان انا مش هنام”.

 

“كيمو علي” قال: ” واضح من الاول ان جواز #شيرين من #حسام_حبيب جواز مصلحه اكبر منه وعندها اولاد، بس عندها فلوس وفن ومستقبل”.

شيرين ما سلمت من الانتقادات حتى في عز ظروفها الصعبة، فالمغردة ماغي شافت أنو شيرين ما كان لازم تتكلم عن جوزها أو حياتها الشخصية فقد قالت: نفسي وسط العك والهري ده #شيرين تسكت متتكلمش عن مشاكلها وانفصالها وعيوبه ، زي ما مثلت دور الزوجة العاقلة وسط اشاعات انفصالها السنين اللي فاتت وكانت بتدافع عنه بإستماتة ، تسكت وتقول (كانت تجربة وعدت ) بتخسري يا شيرين كل ما تقطعي فيه وتنشري عيوبه !! والله عيب ..”

https://twitter.com/madyy134/status/1466718098996744193

مثلما مشاهدينا فيه ناس اتشكرو نضال الأحمدية على وقوفها جنب شيرينك مثل المغردة “فطوم” اللي قالت:”شكرا #نضال_الأحمدية على المكالمه اللي طمنتنا ع #شيرين و على إنك مثل ما قالت جبتيلها حقها و وقفتي معاها”.

فيه ناس لامت الإعلامية اللبنانية على نشر التسجيل، مثل “ياسر مجدي” اللي كتب: “شيرين الوحيده اللي بتظلم نفسها بتصريحاتها واختيارتها بس اختيارتها هي حره فيها وملناش دخل نكتب عنها اي حاجه العيب على نضال_الأحمدية”.

https://twitter.com/YassserMagdy/status/1466549720793292803

وأنتم مشاهدينا هل في رأيكم ظهور شيرين بعد الأزمة بفترة قصيرة في هذا اللقاء وتصريحاتها أساءت لها؟