تريندينغ الآن | أحمد رمضان يكافئ بسبب حسن أخلاقه وشهامته بطرية جميلة

اسم أحمد رمضان تصدر السوشيال ميديا في مصر، والسبب حسن تعامله مع الناس وأخلاقه العالية. الطالب المصري الذي يدرس في كلية الصيدلة، عُرف عنه الشهامة ودعم زملائه الطلبة في الجامعة.

وتكريما له ولمجهوداته وأخلاقه الحميدت، نظمت له عشرات الفتيات ممرا شرفيا، وتم استقباله بالزغاريد والتصفيق والكثير من المحبة.

الداعي من تصوير هذه اللحظات، هو لتكريم أحمد وتسليط الضوء على الأشخاص النبلاء لإلهام الناس بهم وبتصرفاتهم.

ومن هنا بدأت التعليقات وشهادات زملائه تنتشر بسرعة كبيرة على  السوشيال ميديا، فأحمد مجدي قال فوق الفيديو: دفعة كاملة عملت ممر شرفي لطالب زميلهم شايف كم الحب ده لان ده ماشاء الله عليه م الطلبة المتفوقة عمره ماتخلي عن حد فينا بيساعدنا في حياتنا الدراسية
واي مشكلة تواجهنا بيعمل مجهود رهيب علشان يقف جنبنا وينجحنا يعمل ريكوردات مفهمتش هينزلك ويشرحلك ده اسمه أحمد رمضان “.

 

ومن بين الأشخاص الذين شاركو في تفعيل هاشتاغ شكرا أحمد رمضان، المغردة ” سارة منصور” والتي روت موقف جمعها مع الشاب اللطيف: “أول يوم ليا ف الكليه كنت تايهه أنا وصاحبتي ومش عارفين نروح فين دكتور رمضان قابلنا وعرفنا ع الكليه وحقيقي الكليه هتكسب شخص زي دا ك معيد والدفعات الجايه كلها/ربنا يباركله ويجعله في ميزان حسناته يارب”.

https://twitter.com/Sara_Mansour44/status/1412001121976176640

 

وهناك أشخاص كذلك تنبأت له، أو حتى تمنت أن يكون وزير في المستقبل، وهذا ما قاله ” أحمد ياسر ” بالحرف الواحد: ” ده وزير الصحة المستقبلي انشاءالله”.

 

من جهته المغرد “محمود إبراهيم ” استعان بصورة لرسالة لطيفة من أحمد رمضان له وكتب: ” هو صاحب الرسالة دي “.