تامر عاشور في جولة غنائية جديدة

يحيى المطرب تامر عاشور، الخميس المقبل، حفلاً غنائياً في محافظة طنطا بمصر، ويقدم خلال الحفل باقة مميزة من أشهر أغنياته، وذلك ضمن مجموعة الحفلات التي يحييها نجوم الغناء والطرب في مختلف الأماكن ومنهم تامر عاشور الذي رحب بعمل جولة غنائية في عدد من الجامعات بالمحافظات المختلفة.

طرح النجم تامر عاشور أحدث أغنياته “هتوحشنا” على يوتيوب، على موقع الفيديوهات “يوتيوب” والأغنية من كلمات عمرو المصري وألحان محمود أنور، وتوزيع محمد مجدي وميكس وماستر أمير محروس.
وتقول كلمات أغنية “هتوحشنا”: “هتوحشنا هتوحشنا.. فضينا السيرة ودشدشنا ورا ضهرك قلة ولا عطشنا.. ممنوع تدخل عندنا تاني لو حتى هتجي تمعلشنا.. هتوحشنا هتوحشنا دا احنا الأرض بورد فرشنا لما مشيت روقنا وفرفشنا لمينا ورقتك قطعنا قفلنا المشهد فركشنا”.

تامر عاشور

تامر عاشور.(أرشيف)

وأحيا تامر عاشور حفلا غنائيا قبل يومين في احدى الجامعات وقدم العديد من أغانيه الشهيرة، ونشر صورا من الحفل على حسابه بموقع إنستغرام معلقاً “اتشرفت بوجودي وفعلا مش هتكلم على عدد الجمهور هضرب أرقام في الهوا ولا هقول نص مليون ولا مليون ولا الكلام ده بس هقولكم بصوا على الصورة أبلغ من أي أرقام تكون مش صحيحة دول الجمهور اللي بشكرهم واحد واحد”.

وكان آخر أغاني تامر عاشور التي طرحها، بعنوان “هي الناس” كلمات أحمد المالكي، وألحان محمد خلف، وتوزيع أنور عمر، وميكس وماستر صقر، وتقول كلمات أغينة :”الحلوة دى تحلم وتقولى طلباتها أيه راضي بكل اللي تقول عليه والدنيا تجيلها في ثانيتين .. الحلوة دى أول ما تقرب من بعيد بفرح وبتقلب يومى عيد والفرحة معايا بفرحتين.. بالدلع وبالشقاوة الجمال بيزيد حلاوة.