تريندينغ الآن | مذيعة مصرية متهمة بالإغراء

حملة على مواقع التواصل الاجتماعي توقف مذيعة عن العمل.. فقد قررت فضائية مصرية إيقاف المذيعة “منى العمدة” وبرنامجها بعد رصد بعض الأخطاء والتجاوزات في إحدى حلقات البرنامج الأخيرة لحين إعادته إلى المسار الصحيح أو الغائه بشكل نهائي.

كما قامت القناة التي تبث البرنامج بإحالة العاملين به للتحقيق الفوري، وكذلك المسؤولون عن البرنامج ومحتواه.

جاء قرار القناة بـ إيقاف المذيعة “منى العمدة”، بعد تداول مقطع من برنامجها، أثار الجدل على السوشيال ميديا.

انتقادات واسعة طالت المذيعة المصرية لطريقة أدائها الغير لائقة وحديثها خلال البرنامج.

أبو حازم ” عبّر بطريقته الخاصة عن استيائه من إطلالة الميعة وطريقتها في الكلام فقد قال: ” مين دي وايه اللي جابها هنا وايه اللي هيا لابساه ده وايه الكلام الغريب ده وايه الحورات دي كلها انا مش متابع بس ازاي وصلنا لكده”.

في تغريدة أخرى اتهم “عادل سعيد” منى العمدة بالسعي وراء الشهرة واعتمادها على نمط معين في تقديم البرنامج كاستراتيدية لنيل الشهر فقد كتب: “مبروك الشهرة يامذيعة.. اقسم بالله انا ماكنت اعرفها ولا اعرف اسمها ولا برنامجها غير لما اتوقفت للتحقيق.. وأظن ده حال معظم المصريين.
فعلا الترند حظوظ ده محمد بتاع الكشرى كان ارحم”.

وعلى عكس التعليقين السابقين انتقد “محمد سراق” طريقة التعامل مع هذه المذيعة مستنكرا قرار إيقافها “محمد” قال: قرار ايقاف #مني_العمده مش كويس وان كل شوية الناس تهاجم حد ويبقي تريند فيتم ايقافه التريند له مميزات وعيوب لكن المفروض يبقي في شوية حرية ومرونة في المجتمع وتقبل الأخر كل واحد له طريقه في كلامه واسلوب ورأي ولازم الناس تحترم ده”.