في تريندينغ الآن.. يوسف فياض مات، هذا هو الهاشتاغ الأكثر تداولا على تويتر في مصر… يوسف فياض طالب في كلية العلاج الطبيعي بجامعة سيناء مات متأثرا باصابته بكورونا، وما يجعل وفاته ترند في مصر هو تداول رسالة قيل إنه هو الذي أرسلها لدكتورة الجامعة, حيث أخبرها أنه  يشتبه باصابته بكورونا وأنه لن يستطيع الذهاب الى الجامعة حيث كان لديه امتحان…فماذا برايكم كان رد الدكتورة؟؟؟ لقد كتبت له ” البس الماسك وتعالى مفيش اعذار طالما مجبتش النتيجة وطلعت بوستف”.

في النهاية ذهب يوسف الى الجامعة لتقديم الإمتحان, وكان فعلا مصابا بكورونا، الله يرحمه…غضب كبير على السوشيال ميديا من تصرف الدكتورة الذي يعرض حياة الطلبة للخطر.

دكتور ألوى علق “مات علشان امتحان مش هنقدر نقول غير حسبي الله ونعم الوكيل

ربنا يرحمك يا حبيب قلبي .. #يوسف_فياض_مات

https://twitter.com/elwa_dr/status/1336146553870938112

أنس كتب أيضا “مش هامنني موضوع الدراسه اون لاين ولا لا، قد ما اللي كان سبب في زيادة تعبه او اللي اجبرت طلبه تانيه غيره تعبانه تنزل برضو و يعرضوا حياتهم و حياة صحابهم للخطر #حياتنا_اهم_من_الامتحانات#يوسف_فياض_مات#اقالة_عميدة_صيدلة_القنطرة#الدراسة_اونلاين

 

 

 

وأحمد تركي قال “احنا مجرد رقم .. انا همشي مصالحي ومش هوقف الشغل بتاعي حتي لو علي حساب روحك ببساطه لان روحك دي مش ضمن حسابتنا .. اداره الجامعه مجتمع صغير بيعكس المجتمع الكبير ماشي ازاي وازاي انه مش فارق معاه حياه الناس طلما مصلحته شغاله .. ربنا يرحمك يا يوسف ويصبر اهلك”

 

أحمد ندى غرد”ما ضرب عبد بعقوبة أعظم من قسوة القلب” .. حسبي الله ونعم الوكيل ربنا يرحمك ويصبر اهلهم #يوسف_فياض_مات

شاركنا برأيك هل تعتبر أن الدكتورة أخطأت برفضها عدم قدوم الطالب يوسف للامتحان؟ وهل تعتبر أن ما قامت به يعتبر استهتارا في التعامل مع كورونا؟

للمزيد

تريندينغ الآن | مسعف يحضن طفلة فقدت والديها في حادث سير.. صورة هزت لبنان