“والله اطلعت بنته مزه بنت الاقرع” جملةٌ كتبتها الإعلامية الكويتية مي العيدان على وسائل التواصل الإجتماعي وصفت بها إطلالة إبنة الفنان المصري القدير أحمد بدير، جملة سرعان ما انتشرت على وسائل التواصل الاجتماعي وأثارت موجة من الانتقادات.. حملة واسعة نشرها أحباء الممثل القدير معتبرين أن تعليق العيدان تنمر على إبنة الفنان.

سارة أحمد بدير كتبت منشوراً طويلاً على حسابها الرسمي والشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، طيب انا صحيت من النوم النهاردة لقيت مصر كلها بعتالى عن بوست استاذه مي العيدان الإعلامية.. انا اسمع عن حضرتك طبعا واعرف إنك شخص مشاكس يعشق التنمر وخصوصا التنمر على الفنانين.

وأضافت بس حابه أوضح أولا أنا أبويا نجم كبير من نجوم الوطن العربي ومحدش هيسمحلك تتكلمي عليه نص كلمه وأعتقد أنك شوفتي ده كفاية في هجوم الوطن العربي كله عليكي إلا انا نفسي اتفاجآت بيه وبشكر كل الناس الي ردت غيبتنا.

وتابعت كلامها وقالت لو الفنانين بالنسبة لك حياتهم مستباحه فأنا مش فنانة عشان تحطيني معاهم في جمله مفيدة مع احترامي لكل الفنانين طبعا وأبويا اللي حضرتك بتغلطي فيه ده علمني ارفض التنمر بجميع اشكاله وحضرتك غلطتي فانا اكيد مش هسكت.

وختمت بلهجة قوية جدا… أنا أبويا زي القمر ورأيك بعد اذنك احتفظي بيه لنفسك بعد كده

ساخرة من العيدان..واصلت سارة تعليقاتها في منشور آخر وفقالت : تعرفي يا استاذه مي تلاقيلي عريس أسمراني وقمر كده شبه ابويا

أكيد أحباء الفنان القدير على مواقع التواصل الاجتماعي كانت لهم كلمة في الموضوع، رصدنا لكم جانبا من تفاعلهم نبدأ مع تغريدة ضحى غردت : مي العيدان تنتقد الكل وماتشوف نفسها.

https://twitter.com/a0_wgg/status/1331726930618486785

حساب بإسم الرياض غرد :الله يهديها مي العيدان

احب عبدالعال ومي العيدان غلطانه والفنان القدير احمد بدير فنان كبير وانسان داخله حب و انسانية فوق ماتتصورو جدا جدا جدا جدا على خلق وادب وتواضع مع الكل وانا اعشق مسرحياته كلها ودمه خفيف واحب ساره

حساب الحمدالله وصف جمال الفنان أحمد بدير فغرد : بالعكس احمد بدير وسيم جدا يعني علشان اقرع بس وجه جميل وعيونه ملونه